15 March 2014

Wonderful March: Kdrama time, again!

Assalamualaikum. 안녕.


Sesi meroyan sudah kembali mekar di jiwa. Emergency Couple drama is still ongoing, Man From Star sudah habis tengok. Pastu aku buat2 busy sama urusan di cafe kununnya before attaching myself to another Kdrama(s) again. Penyakit yang ndak sabar tunggu ending sudah berjaya aku kikis bit by bit. Sekarang boleh follow drama bersiri dengan jayanya walau ada masa hati aku gatal meroyan mau tau...

What's next?? 
What's the ending? 
Eh, apa jadi dengan perempuan/lelaki jahat ni?


Memang hemo kalau aku yang tengok. Belum campur babak ketawa terbahak ndak hengat dunia. Then suddenly weeping senyap2 dengan harapan si Bunda ndak dengar. Memang penyakitan kan. 
Cunning Single Lady / Sly & Single Again. Hero adalah handsome. Leading actress adalah one of the starring in Boys Over Flower. 
Erm truth is, tujuan utama gigih ikut drama ni sebab si Comel L! Walau ndak semua babak ada muka dia, tetaplah aku menanti penuh sabar. 

Kenapakah perlu suka lelaki mata sepet Bie oii. Well sebab mata gitu kalau tengok orang, pandangan tajam terus tusuk masuk jantung. Tembus. Gitu kan huraian?!? But NO, ndak semua orang mata sepet boleh tembus jantung aku. 

I got to know L-ssi of Infinite when I first watched one of his group-member in Reply 1997. None other than Hoya-ssi. Pastu sesi mengorek bermula. Sebelum ni langsung lah ndak layan anything related to Infinite kan. Now? Paling banyak lagu diorang dalam mp3 aku. And gigih juga korek their past variety shows. Including video clips & clip concerts. Aigoo. 

Selalu aku kenal bintang Korea ni mesti dari drama/movie. Like how I came to know about Top-ssi of Big Bang. Tu dari Boys Over Flower; dia bestfriend Hyun Joong-ssi in real life. Dulu tengok MV Big Bang mesti meluat tengok si Top sebab rambut hijau macam burung kakak tua. Sekarang? Tettttttt!
3 Days.

Ni without doubt aku tengok sebab plot cerita. Actors mantap dari drama The Chaser pun ada. Sekali tiba2 dapat tau Yoochun-ssi pun dalam tu?! Oii harus  kukuhkan alasan untuk tengok.
U rock Rooftop Prince & I Miss You! And I've been a fan to ur acting ever since then. Thanks for your great acting. 

Sekian saja laporan drama terbaru yang aku layan. Saja share sebab ada kawan yang kadang tanya apa lagi Kdrama yang baru & best untuk dilayan. Sharing is caring kan kununnya. 


And I hope sempat siapkan cerita pasal winter trip aku before another trip muncul. Sila jangan asyik sangat layan drama ah Bie.

eryantierdabdulkarim

16 comments:

Jari Manis said...

Thanks bie share list of drama ni coz jm pun peminat tegar :-)
Apa2 ada lagi next trip? Wah bestnya epi holiday nanti n cepat2 abiskan entry seoul tu :-)

penunggang.bulan.putih said...

hihi..ko mmg bayk bg pengaruh k-drama plak kat aku..mans from star tu..yg emergency love tu..hish (tp kan,arini rasa nak hempuk phone sebab tak dpt tgk episod baru..geram stp kali bukak 'cannot play URL'...demmit..)

ni update cerita baru lagi?? hahaha harus download juga ni..

Unknown said...

Hihi sharing is caring kononnye kan JM. Penyakit sungguh kalau dah start melayan Kdrama ni.

Next trip nanti sama destination ngan JM kot. Another few entries lagi pasal South Korea insha Allah before next trip Bibie try habiskan. Ahaks.

Unknown said...

@Aza: Ouh tidak! Hahaha. Kan? Hangin kalau tengah ada mood nak layan tetiba lak xleh play lah, try again lah.

Aah cerita baru. Aku ni gigih cari drama baru sebab yang Emergency Couple tu xlama lagi habis. Jom layan bersama. Ngeks.

kakitravelkhairuddin.blogspot.com said...

Saya xkenal sorang pun pelakon korea ni huhuhu..bie ni mcm anak dara saya sorang tu, hantu korea. sanggup tak tidur malam layan citer korea adusss..

Orga said...

seriously korang??peminat tegar kdrama nampak, haha...kitorang layan anime jer, lagi syok :)

Unknown said...

@Abang MKL: Kalau saya, kenal pelakon dulu baru tau ouh rupanya penyanyi. Sebab xdengar music sangat katanye. Unless dah minat. Tu pun lagu tu outdated baru sibuk nak ulang2 dengar. Hahaha dulu ye saya sanggup gadai tidur. Sekarang ni jarang dah, sebab takut migraine.

Unknown said...

@Orga: Aku pernah try layan anime ni tapi dah kata memang bukan jiwa, tetaplah halfway je. Tu pun sebab nak tau sape Gokku dalam DragonBall tu. Hampas betul kan.

nyza said...

bie,
aku mau tgk emergency couple tu..
ade jihyo-ssi..mau download xde masa..aishhh..harus ku gagahkan jua nnt

Unknown said...

@Nyza: Ha tengoklah citer tu best. Aku gelak je nengok citer tu. Ji Hyo tulah blur xabis2. Memang nampak in real life sangat.

Anonymous said...

cer try drama ni gak...bride of the century..lee hong ki..memang best kot..

Unknown said...

@Anon: Will look for the drama. Wah gitu fan Lee Hong Ki ye.

Farihah said...

bie...L itu yg berlakon jd watak kanak2 so ji sub dlm drama bf ku..Master's Sun...ahahaha

Unknown said...

@Farry: Hahahaha aah memang dia lah tu. Tapi masa tengok MS tu, Bibie xminat L ni lagi. Baru je perasan kewujudan si Comel ni. Uhuk uhuk.

Farihah said...

Bie...i like the part "rambut hijau mcm burung kakak tua"..hahaha...org dulu pun duk kutuk g dragon sbb his style is so pelik to me utk dihadam...but now tgk mcm "eh, ok jugak kan..cute"..tapi ku tetap setia dgn gary and yong hwa #eh

and samalah, EC dh nak habis, tgh searching for the new drama..adakah bride of the century tu best?

Unknown said...

@Farry: Hahaha memang dulu selalu duk kutuk Top. Pas dah kenal tetiba terjatuh chenta. Same goes to GD. Dah suka BB tetiba lak dia jadi comel. Style pun acceptable regardless pelik yang xleh explain.

Sekarang tengah layan drama serius. 3 Days ngan God's Gift 14 Days. Memang best ah. Bride of the Century, Bibie xtengok lagi.