1 January 2013

Edisi: Lembaran Baru!

Assalamualaikum. Annyeong!

  1. Semoga kita sentiasa dilimpahi dengan berkat & redha dari Yang Esa. Insya Allah, amin! 
  2. Semoga aku kurang mengeluh - perangai yang dari zaman dulu kala mau dibasmi tapi selalu gagal. Kurang mencuba; sangat sangat sangat less effort sebenarnya.
  3. Semoga aku lebih memahami & mengamalkan konsep 'bersyukur dengan apa yang diberi' - selalu lupa diri, baru diuji sikit laju jak lupa segala nikmat & rezeki melimpah ruah yang sudah Allah bagi.
  4. Semoga mampu tahan marah - Alhamdulillah yang ni aku berjaya control ever since aku tanam azam yang super bersungguh ni.
  5. Semoga sentiasa mau menjadi lebih baik. Sentiasa mau belajar ilmu baru. Sentiasa mau mencari keampunan dari-Nya. Sentiasa berusaha menjadi muslimah solehah.
Banyak lagi azam yang ditanam; insya Allah akan cuba sebaik mungkin untuk capai. New year resolutions ni selalu aku tulis dalam buku magika masa Awal Muharam. Alhamdulillah, yang ni aku cuba amalkan since last three years. Masih diteruskan up till now.

2012 meninggalkan seribu satu kenangan sama aku. Pahit. Manis. Asam. Tawar. Syukur! Allah masih bagi peluang aku rasa semua tu. Syukur! Masih ada peluang untuk bernafas di bumi Nya. 

Aku berdoa semoga diberikan peluang untuk bertaubat. Peluang untuk aku membersihkan hati. Juga peluang untuk appreciate sebanyak mana keindahan alam ciptaan-Nya. In order words; may I be granted more opportunities to travel & see the world. *mata berkelip2

Unlike last year, I posted an entry that listed down those beautiful things that happened to me throughout 2011. This year....aku plan buat something else. Wait & see.

Anyway, to wrap this up...I wish u a bless 2013 reader(s)! Great fortune, good lucks & many blessings!

eryantierdabdulkarim

6 comments:

Anonymous said...

Amen to all! God bless xxx
grungesuperbadasscute

Unknown said...

Amin. Same goes to u, may ur dreams & hopes in 2013 come true. God bless u & family.xoxo

Malicious Mind said...

happy new year err! jangan lupa sambung belajar buat masters di europe boleh la melancong sakan!

Unknown said...

Happy New Year Dana!!! Adui mau sambung study tu part paling last mau difikir sekarang. Otak ku tepu sudah mau study ah. Hahaha.

isabelle frankly said...

happy new year, bie.moga tercapai semua azam tu

Unknown said...

Happy New Year Belle...aku lambat reply. Bertangguh lagi kan. Insha Allah akan tercapai if not semua, most of it lah kan. Same goes to u, harap habis phd on time. Xxx