21 February 2012

Buang Tabiat: Perkhidmatan First Class

Greetings,

Aku di ImigKK. Urus visa kerja staffs aku yang sudah dorang extend waran a.k.a surat perakuan for nearly 2 months already. Alasan, belum dapat jawapan dari pihak mahkamah. I've been coming up & down this building since Dec...and the only thing aku dapat adalah 'Dilanjutkan untuk siasatan sehinga xxxxxx'. Penuh sudah surat asal ni dicop, signed &,amp; extended. Lagi lama benda ni settle, lagi banyak lah kompaun mau bayar. Fomema pun mau expired sudah, forsure by the time dorang release the pasport aku wajib buat fomema baru in order to renew the workpass. Memang cilake. Adakah ni 1 of their way to make money for the department. Mau cakap banyak orang, aku tengok goyang kaki juga orang dorang ni.

Everytime aku sampai mesti orang kaunter cakap 'PEGAWAI BELUM SAMPAI'. Walhal patut pelanggan berhak dapat layanan tepat jam 8 kan. Sekali pegawai datang, mulut comot ada sisa makanan. And don't make me start with the counter people yang senyum sendiri hadap lappy, reflection dari cermin adalah page fb. Adui lah...cover sikit lah ba kan jo. Part dorang kalau ditanya & memanjang jawab ndak tau...pun macam a bit 'comel'. Rasa macam aku mau kasi muntah bom pun ada. Lawak maksimum when few people yang datang tanya but I know the answer better. Boleh jak jawapan dorang kasi buat aku terburai perut. Lucu!!!

I've waited for nearly an hour now...still ndak da apa ni. Aku sure jap lagi keluar manusia tu, aku bakal dapat surat extension lagi. Or better excuse, pegawai in charge pi kursus. That answer took me so long to be informed lah kan. If officer cuti, ndak da ka yang ganti. If ndak da officer sesuai ganti, or ndak da yang berkebolehan...napa perlu aku tunggu lama gila. Damn betul lah, kasi rosak imej GS yang memang kerja betul. I have always had problem with this department lah. Jiwa.

Cuba aku jadi orang yang biasa menghulur something under table...mesti laju aku dilayan. Hmm, sebab aku selalu jak nampak begitu cara most of the people who came here untuk berurusan. Super efficient kan Malaysian. Apa pun boleh punya.

eryantierdabdulkarim

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: