14 December 2011

Kau Ada?

Hari ni cabut awal dari cafe. Tujuan asal untuk mensibuk join IjaLyNiki cuci mata di 1Borneo. Tapi terbantut sebab tu tiga beranak rupanya zoom terus pigi right after si Daada habis kerja. Aku harus ndak kan join sebab musabab perasan diri glamour kalau ke sana dengan 'cafe attire'...nanti bakalan jatuh saham *sila muntah* sebab super bauan asap melekat sampai liang2 roma. Euw! Ok Bie, terima hakikat kau kuli di cafe ok!

Sudah lama gila aku ndak drive dalam keadaan waktu macam petang tadi. Peak hour in the evening, on weekdays! Selalu kan aku balik, malam sudah. Matahari pun ndak kenampakkan. Jalan raya super lengang aku boleh poyo drive laju2 di left lane lagi. Apa barang kan di left lane minta puji sana. 

But not today lah. Aku sempat sumbat diri dalam traffic yang boleh tahan slow. Siap ada Pakcik Traffic tolong kawal. Yang toyol, dalam slow tu pun masih ada orang berlanggar di roundabout. Hai lah! And because sudah lama ndak join men-jammed-kan diri, aku lupa taktik meng-overtake! Punya buruk!

Tapi! Hadiah paling indah aku dapat cabut awal hari ini...dapat saksikan pelangi ciptaan Dia! Subhanallah! Dalam aku kusut jiwa raga, pelangi tu macam magik. Untangle segala twisting nerves dalam sistem badan aku. It's been way too long since I last enjoyed the sunset! Tahun ni baru sekali aku jejak kaki pigi pantai. Tapi belum pernah sekali aku spend time tunggu matahari jatuh! Haru! Tahun lepas aku kenyang view sunset super cantik!

Fuh sungguh aku dahaga view romantika itu. Orang yang rapat sama aku tau kegilaan aku towards sunset; also awan yang cantik menggila. They often teased me for being over dramatic about it. And Kakak Besar once said something yang sangat buat aku kembang semangkuk. "I have never seen someone being so proper in love with sunset but u". 

Aku sampai rumah tigapuluhminit before Maghrib. Bersihkan diri langsung solat. Then menuju pigi ruang belakang, bersihkan litter box anak2. Angkat kain baju yang kering...yang sudah duakali aku masuk machine gara2 perbuatan super bijak jiran di unit atas rumah. Serius api dalam dada marak menyala tiap kali ingat kepintaran diorang tu. Fuh! Sila jangan ingat nanti lagi pusing.

Malam ni juga episod last SuriaDiCordoba. Bakalan rindu sama si AdiPutra lah! Juga si cantik manis SariYanti. Tapi ending adalah gantung! Suka jak diorang ni mau buat aku tertanya. Ada ni kan buat conclusion sendiri. Harus syok sendiri. Aku kan suka term itu, bagai sudah melekat sebati sama diri.

Night session bersama teman terchenta sudah tergendala dua malam. Gara2 kebingungan si Watsapp! Selama ndak dapat tidur malam ni, teman itulah melayan aku. Jadi absorber cerita bingai aku. So selama kami ndak berhubungan ni, aku layan diri baca buku. Oh yeah, I love reading. Sekarang ni ada few buku harus baca habis. Rugi ok kalau orang kasi buku tapi kita buat hiasan di para2. Macam ndak langsung appreciate gifts orang...and macam gila membazir kalau beli ndak baca. Apa ingat buku tu untuk perhiasan Bie?

Hmm...aku pun rasa harus stop sini. Sebab serius ayat sudah merapu idea sudah ditelan sang bulan! Sekian.

eryantierdabdulkarim

2 comments:

Ernie Khairina said...

cuba ko kasi post bah gambar cafe attire..
ya habis sudah tu suria di cordoba..mgkin ada part 2 kan. harap2 lah

Unknown said...

Cafe attire so not comel la beb. Jeans+tshirt+sweater+tudungExpress! And not to forget the selipar Jipun.

Yaaaaa! Harap ada part 2 if not mmg buat conclusion sndr la smpi bila2.