14 October 2011

Soalan Cepu Beremas

Memang Jumaat yang berkat lah hari ni.

Bangun pagi, periksa telefon bimbit. Tiba2 ada pesanan dari laman mukabuku. Pengirim adalah senior waktu sekolah di SA dulu. 

Kelucuan gaban, aku ketawa keluar airmata pink! Sumpah soalan seperti itu sudah lama aku ndak dengar. Sumpah...kali terakhir orang ajukan sama aku macam 10 tahun lepas.

Soalan walau cepu beremas tapi masih mengekalkan keaslian Melayu. Boleh ayat aku macam mau suruh orang muntah darah??!! 

Aku senyum sepanjang jalan ke tempat kerja. Bukan sebab isi beremas itu ya. Isi itu aku hargai. Aku tersenyum kerana ndak sangka masih ada orang akan bertanya sama aku soalan seperti itu. Muda remaja terus aku rasa bah. Erk, abaikan kenyataan memerah santan!

Nantilah...akan aku leraikan semua di sini. Insya Allah kalau tuan empunya belog ini punya angin sepoi2 comel ya.

eryantierdabdulkarim

No comments: