6 September 2011

Sakit Hati & Jiwa

Paling first, thanks to my dear friend Ms Yang.Hanafi for the information. Details kau dia kasi link(s). Sebab aku malas jadi kucing salinan, so I hope korang klik blog si Yang & search the links by urself. Gambar 2 manusia berhati batu itu pun beliau bagi famous sikit promote sekali. Alang2 glamour, biar bagi glamour habis terus!!

Aku memang agak lambat terima & tahu pasal news tu. *duku kepala sendiri* Even when my beloved Ijan @ Ezza said the word PETKNODE out loud...I still haven't had any clue what it means. PETKNODE *vomit blood* doesn't ring a bell until I read Yang's status in mukabuku & blog.

And as expected; I cried hysterically. NOT! I cried berpada2 as to avoid cursing & swearing for I know speaking idle talk won't change anything. IF only I were in Kolumpur, I would be among the first to step forward & help the poor cats. I without any hesitancy will foster them until the owner(s) is found. With great pleasure I will take full responsibility. IF I happened to foster the sick one(s), I will bear all the medical expenses. Rezeki Allah bagi untuk dikongsi bersama makhluk-Nya. Right?

Look at his/her adorable expression!! Who is evil enough to torture this helpless little kitten? Where is their compassion? Hmm that if they know what compassion is. Source from here.

Our law relating to animal abuse (Animal Welfare Act) pun macam asal ada. sigh nama pun undang2 mahkamah dunia kan. I pray that 2 culprits will atone their wrongdoings. Paling ngam, aku harap dorang akan cari balik hati yang Allah SWT sudah kurniakan sama dorang dulu. Hukuman di dunia ini memang sounded too light, merely commensurate to what they have done. Tapi sila jangan lupa janji Dia...setiap yang buruk biar sebesar biji sawi, pasti akan terima balasan. And that goes to good deed(s) as well.

Ya Allah, Kau bukalah hati keduanya untuk bertaubat & menyesali apa yang mereka telah lakukan.

p/s: Setinggi2 respect untuk mereka2 yang sudi jagakan unfortunate cats dari hell hotel tu sementara menunggu owner diorang tuntut balik.

eryantierdabdulkarim

2 comments:

isabelle said...

wpun aku takut kucing, tapi aku x smpi hati buat mcm tu.budus la petknode tu

Unknown said...

Belle, salam lebaran. Maaf zahir batin.

Aku ada msg ko mlm takbir xtau ko dpt ke x. Sbb line agak menjiwakan. Aku tau ko bz raya ni. Harharhar.

Mmg budus Petknode tu. Sia2 masuk Majalah 3. Hotel for pet lah sgt!