10 August 2010



Dengan rasmi aku declare hari ni adalah hari penat sedunia. Syukran ya Allah kerana rezeki yang telah Kau berikan kepadaku.

Cafe was jammed pack as early as 9am. Crowded gila. Peluh yang terhasil kalau ditimbang harus lebih berat dari tong gas Petronas* 16kg. TIPU. Jarak aku bergerak within lot soto tu jak; equivalent jarak dari UMS* to KK town. Situation went a bit out of control when suddenly the students arrived bagai menyerbu. Mentang2 tomorrow puasa...macam balas dendam mau makan berabis pula dorang tu. All were back to normal around 2pm. It's crazy...5 hours aku memerah tenaga. Nasib ada store some extra energy...kalau ndak, harus aku tumbang rebah menyembah bumi. Ok fine, drama lebih. Aku mau exaggerate tahap penat aku jak.
Ramadhan sudah tiba. Alhamdulillah. Masih ada kesempatan untuk berjumpa dengan bulan ni. Doa ku moga dapat buat ibadah dengan hati yang bersih. Insya Allah. Juga berharap untuk peroleh berkat dari bulan nan mulia ni.

Sila ingat cik Err...puasa bukan tahan diri dari lapar dahaga jak. Semua pun kau kena tahan. Mulut laser...perasaan busuk...dendam amarah; cepat kau bakar sekarang. Paling penting, pasang niat awal2 supaya sentiasa ingat matlamat Ramadhan kau kali ni. Semat baik2 dalam jiwa. Ara? Si Laknats semua sudah dipenjara...jadi jangan kau jadi pewaris dorang.
When a thought of evil from Satan assaults u, bring Allah to rememberance.

Oh lupa...tahun ni mau ala kadar belanja untuk raya. Itu pun kalau Dia masih bagi peluang untuk aku jumpa c Syawal. We never knew when is our time...that is why we have to constantly remind ourselves.

Dia itu Maha Pengampun...jadi mohonlah keampunan daripada Nya tidak kira betapa kecil dosa yang telah dilakukan. Kerana Dia juga suka pada orang yang selalu merendah diri di hadapan Nya.

No comments: