25 June 2010

Prefer ama painter...bukan yang surfer dong


Yesterday after work, I headed to KKIA. Sending uncle who will be flying off to Kolumpur. Then drove to Wisma where I met the 2 ladies. After converted her RM to IDR, Laura has officially became a million-air. Kunun mengikut jejak c Grunge & Rio. Pastu naik pigi Tong's; Laura looking for hapau a.k.a kun/skirt dalam. Bah million-air kapcai sudah kan, harus dia shopping.

Sekali masa mau enter the store, boleh2 censor tu berbunyi. Damn. Do I look like I bloody desperate looking for attention Mr. Censor? The guard pun selongkar beg aku...nasiblah itu di pintu masuk ok. So ndak kelogikan kalau aku dituduh. Habis semua isi khazanah dalam beg ditinjau...cis nasib aku ndak bawa barang sihir yang boleh sebabkan pipi untuk jadi merah malu. Boleh kunun guard tu cakap maybe sebab lotion aku lama sudah. Ugh nasib ndak makan penyepak unggul dari aku. Gobek punya godek...rupanya ada terselit bar tag dalam diari aku. Buat malu kebesaran..luckily isi diari adalah pasal kerja semata. But still, ke-DQ-an aku mau juga tunjuk diri saat gitu. Aish betul ndak da rasa kesian sama tuan badan ok.

Port after Tong's was at a cafe near Malindo's Restaurant on the 2nd Floor. As much as I love spending times at the cafe...I still couldn't get to register its name in my head. Palui bah kalau kau kan cik Err. Tujuan utama untuk singgah minum was to discuss more about our one night stop in Kolumpur. See bukan aku jak yang poyo di situ...bffs lain pun have the same trait ok. I didn't inherit it from the family, I got infected from them instead. We discussed about how to get to the city from the airport...where to stay....and whatnot. As always discussion sebenar akan tersasar gila jau dari yang asal. Boleh kunun keluar topik mau kasi cari aku boyfriend di sana. Of all things, that's the only stuff they can brightly think of. I thought kamurang ok with my current status. Single but unavailable. So what's the need to find me a partner there? Ok fine...sebenarnya mahu tapi malu mau admit jak. Toing toing. That's why I made a request...hmm more to prerequisite though. No surfer because I prefer painter. Nah kan the demanding me akhirnya tunjuk belang.

Conclusion untuk discussion kelmarin? To be continued this evening. We'll be crashing Laura's crib. Sekali ada lagi suggestion mau tinguk bola di sana. Perlukah aku follow? Dapatkah aku control macho volume suara yang berabis not so high pitching ni? Takut jak hilang nilai sentimental perempuan half kadazan Melayu terakhir aku. Ndak bah, I kid u. NOT. Will try my best to uphold my harga kendiri diri. Sila simpan muntah kau, banyak lagi baki kelmarin belum aku sempat buang. This time alone, u just have to endure with my oh so adorable personabintanglity. I guess gara2 Italy's defeat last night lah aku jadi mereng gini tau. Ugh I barely can't accept the fact that they've failed. I cried when I saw #18 shed his tears. Yes aku emo orangnya...the empathy side in me is pretty strong.

Wait & see jak lah nanti hasil so called discussion kami. Jangan jak divert to sesi anyam ketupat or sesi menggemukan perut yang sedia nan boroi.

On another update on my 2nd date last night. Met my 2 YS ladies whom I haven't seen for ages. Sangatlah lama padahal baru ngedate tinguk Shrek Final Chapter tu ari. Nah kau ngam ka tu tajuk latest movie tu? Biarlah yang penting ada bunyi kan. Miss K was 1 hour plus plus of late. Luckily Miss Z & I arrived at the same time. Jadinya perbincangan dua hati berlangsung hanya antara kami berdua. As usual, berkongsi cerita perihal hati...perihal kerja...perihal kepeningan...perihal stress...perihal segala segulu. Aku list down sini karang...ada aku yang merah mata membaca nanti. Tu jak lah antaranya sesi curhat kami...ala bukan banyak pun.

This morning...bangun agak late. Pas bersiap...aku dapat rasa hati adalah muram & kusam. Macam kurang cahaya. Mana ndak, di hari Jumaat nan penuh berkat aku terlajak tidur lantas telah menggadai S. Padaaaaaaaaaaaaan muka. Bunyi alarm aku ignore...siap di-switch off lagi supaya no further sound to wake me up. Sekali dikasi lontar permulaan hari yang langsung ndak best....baru kau merasa sana cik Err. Do not blame anyone or anything right now...it is solely ur fault. Yes, I heard u loud & clear Ms. Guilty Conscience.

Hati rasa hambar...rasa kosong. NIL. Gila lah guna ayat skema bola tu. On the way to workplace, I bumped into 2 accidents. Mengucap panjang dalam hati...syukur umur aku masih panjang. Allah masih bagi peluang untuk aku berjumpa Z & A. Insya Allah M & I as well.

Alhamdulillah juga doa aku Dia dengar. Ya kau harap didengar tapi arahan Dia boleh jak kau tinguk sudut pandangan sisi. If His orders have smell...lama sudah kali ditahan nafas supaya ndak terhidu. Oh betapa jahil...betapa cepat lupa diri. Baru jak dikasi nikmat...sudah sombong riak.

The itchiness has finally lessen a bit...I no longer scratching the body like a mad monkey. Masih ada sisa baki tapi ndak lah sekerap dulu. I can sail to dreamland at ease without having to battle with the itch like before. Although kes nosebleed masih berterusan...aku ndak risau lebey. Lain kalau darah tu mengalir macam air paip keluar dari lubang hidung...tu harus aku pingsan. Before dapat fikir cara untuk cease the flowing blood aku memang kena pingsan dulu. Barulah ada unsur drama sikit. Hihihi.

Hohoho I gotta now. After Maghrib, will be out to CP with mother. I have few things to buy. Bekalan dong. Malam nanti, selesai urusan gue ama teman2 di Kolopis gue akan update lagi ya. Tinggal dulu.

No comments: